WORKSHOP-2014
Workshopul a debutat cu conferinta de presa la care au participat 5 posturi de televiziune din regiunea Oltenia.
In prima zi cei 13 participanti au fost prezenti la workshopul de deschidere organizat de staful Asociatiei Window Romania, avand urmatoarea organizare:
– Prezentarea programului de lucru pentru toata saptamana;
– Exercitii de cunoastere si introducere in atmosfera de lucru;
– Prezentarea detaliata a structurii workshopului si a formatorilor;
– S-au prezentat si analizat impreuna cu participantii, obiectivele si asteptarile privin rezultatele invarii;
– S-a prezentat organizatia beneficiara a proiectului si un film multimedia despre orasul Craiova si Romania;
– Fiecare participant a prezentat organizatia sa trimitere in stransa legatura cu tema alfabetizarii adultilor surzi;
– S-a realizat o analiza de tip constructivist a tematicii de alfabetizare digitala la surzi, in urma careia au rezultat directii de actiune si instrumente de lucru eficiente.
Dupa finalizarea programului de lucru s-a realizat o vizita culturala in Parcul Romanescu din Craiova.
In ziua 2, programul de dimineata a constat in realizarea unei vizite de lucru la Scoala Gimnaziala Speciala Sfantul Vasile din Craiova. Aceasta ofera servicii educationale copiilor si tinerilor surzi.
Aici cei 13 participanti au lucrat activ cu echipamentele multimedia si software din cabinetele institutiei.
Cei 13 participanti au avut ca sarcina sa proiecteze activitati didactice in domeniul alfabetizarii digitale a surzilor. Dupa procesul de proiectare participantii au testat in practica pedagogica aceste activitati in interactiunea cu elevii surzi ai scolii.
Dupa amiaza s-a desfasurat workshopul “Equality of chances and inclusion of hearing impaired adults as a result of digital literacy”, in care s-a pornit de la produsele realizate dimineata si 3 studii de caz prezentate de formator.
Participantii au realizat pe baza acestor modele, un program de alfabetizare digitala a surzilor cu noile tehnologii, care sa faciliteze integrarea si egalitatea de sanse pentru adultii surzi din institutiile unde ei lucreaza.
La sfarsitul zilei cei 13 participanti au fost condusi intrun tur al orasului Craiova.
Pe parcursul zilei a treia workshopul “Digital literacy – a necessity in the social and professional inclusion of deaf “, a continuat in urmatoarea structura:
In programul de dimineata s-a desfasurat o vizita de lucru la Liceul Tehnologic Special “Beethoven”, ce scolarizeaza elevi surzi. Pe parcursul vizitei cei 13 participanti au lucrat interactiv cu elevi surzi ce sunt implicate in activitati de teatru mimat dar folosesc concomitent tehnologiile multimedia pentru a crea spectacole de anvergura. Pe parcursul activitatilor cei 13 participanti au invatat sa interactioneze cu adultii surzi prin limbaj artistic si digital, pentru a dezvolta programe personalizate.
In programul de dupa – amiaza in incinta aceluiasi liceu s-a desfasurat workshopul “The skills needed for deaf digital literacy: web browsing, searching for information on the Internet, using email, using web processing tools and social networks, use text processing programs. Information concern pedagogical methods, analytical discussion, exchanges of experiences”, in urma caruia participantii au creat produse virtuale in legatura cu activitatile non-formale ale surzilor.
Ziua a patra a continuat cu workshopul Presentation of the latest technical tools as a means of compensation hearing impaired: Automatic Speech Recognition ASR, VRS Video Relay Service, Video Remote Interpreting VRI, TTY to Voice / Voice to TTY. Cei 13 participanti au avut ocazia sa lucreze interactiv cu tehnologii asistive specifice surzilor. Astfel s-au creat premisele unor programe de alfabetizare pentru surzi mai eficiente prin faptul ca lipsa auzului sa poata fi compensate.
Dupa amiaza cei 13 participanti au vizitat Muzeul Olteniei. Seara ei au participat la un eveniment festiv al comunitatii surzilor din Craiova, astfel ca au avut oportunitatea de a socializa foarte bine cu acestia.
Ultima zi a workshopului a fost dedicata in prima parte analizei privind oportunitatile de proiect ce s-ar putea realiza intre institutiile participante pe tema alfabezizarii surzilor prin intermediul programului ERASMUS+. Cei 13 participanti impreuna cu formatorii au realizat simulari ale unor posibile proiecte utilizand documentele programului Erasmus+.
In a doua parte a programului a avut loc evaluarea finala a participantilor si momentul festiv, in care s-a realizat certificarea.