Increasing access for disabled persons to have appropriate, comprehensive and inclusive sexuality education.
TITLU PROIECT: BEAT THE TABOOS
Project No: 2019-1-UK01-KA205-061327
BEAT THE TABOOS este un proiect internaÈ›ional, în cooperare cu 7 parteneri, are ca scop creÈ™terea competenÈ›elor lucrătorilor / profesorilor ,atât teoretic cât È™i practic, în domeniul educaÈ›iei pentru sănătatea sexuală a tinerilor cu dizabilități.
Scopul general al acestui parteneriat este acela de a spori accesul adecvat pentru persoanele cu dizabilități, educație sexuală cuprinzătoare și incluzivă.
OBIECTIVE:
PARTENERI:
DESCRIERE PARTENERI
Shine ALOUD UK C.I.C- United Kingdom- Aplicant
Shine ALOUD UK ( SAUK) este o întreprindere socială de conÈ™tientizare a sănătății sexuale cu sediul în Londra. FoloseÈ™te mass-media creative È™i formarea condusă de colegi pentru a schimba percepÈ›iile È™i comportamentul tinerilor sub 25 de ani, pe lângă împuternicirea profesioniÈ™tilor, părinÈ›ilor È™i îngrijitorilor să înceapă È™i să menÈ›ină conversaÈ›ii È™i discuÈ›ii pozitive sexuale adecvate vârstei cu tinerii pentru a aborda subiecte sensibile.
SAUK se mândreÈ™te cu împuternicirea tinerilor sub 25 de ani să facă alegeri È™i decizii informate atunci când negociază sexualitatea. DeÈ™i educaÈ›ia sexuală în È™coli este acum obligatorie, va dura ceva timp pentru ca programa să devină normalizată È™i mai puÈ›in tabu, pe lângă includerea de noi subiecte care includ îngrijirea online, exploatarea sexuală a copiilor È™i pornografia. În prezent, dispoziÈ›iile de educaÈ›ie sexuală sunt de obicei furnizate de profesioniÈ™ti medicali sau de profesioniÈ™ti care sunt mult mai în vârstă È™i probabil că nu vor fi în contact cu tinerii, prin urmare nu reuÈ™esc să se implice È™i să construiască o relaÈ›ie bună cu tinerii, având educaÈ›ia sexuală redundantă. Tinerii apelează apoi la internet È™i la porno, ambele nefiltrate, ceea ce contribuie È™i mai mult la creÈ™terea statisticilor ITS, sarcinile neplanificate la adolescenÈ›i È™i creÈ™terea statisticilor privind violenÈ›a bazată pe gen în rândul adolescenÈ›ei din Londra. educaÈ›ia ca forță motrice a afacerii, analizând sexul È™i relaÈ›iile din perspectiva unui tânăr È™i folosind media creativă, interactivă ca vehicul pentru educarea, distracÈ›ia È™i împuternicirea tinerilor despre sex È™i relaÈ›ii.
Afacerea funcÈ›ionează ca o întreprindere socială. Misiunea noastră socială este de a educa, distra È™i împuternici tinerii să facă alegeri È™i decizii informate atunci când îÈ™i negociază sexualitatea. Afacerea are 5 piloni de activități care urmăresc să creeze o generaÈ›ie de oameni împuterniciÈ›i sexual È™i încrezători, ne concentrăm pe Peer Education, Formare profesională, Resurse, ConferinÈ›e È™i Dezvoltare internaÈ›ională.
Agrupamento de Escolas Francisco de Holanda (AEFH),Portugalia, înfiinÈ›at legal în 2013, este compus din un grup de patru È™coli, de la preÈ™colar până la învățământul secundar superior. În prezent, grupul are un total de 2728 de persoane, cu 2438 de studenÈ›i la diferite niveluri È™i cursuri cu vârste între 3 È™i 18 ani, incluzând, de asemenea, elevii cu nevoi educaÈ›ionale speciale. Mai exact, AEFH cuprinde nivelurile preprimar, primar È™i secundar È™i oferă cursuri profesionale, È™tiinÈ›e,cursuri de umaniste, economie È™i arte, precum È™i educaÈ›ie È™i formare a adulÈ›ilor. Această diversitate a ofertelor este reperul AEFH È™i combinat cu numărul semnificativ de studenÈ›i pune acest lucru instituÅ£ie într-o poziÅ£ie proeminentă în regiune. Toate cele patru È™coli sunt situate în raionul Braga, în Guimarães, care este un oraÈ™ al patrimoniului mondial, situat în Valea Ave cu o rată ridicată a populaÈ›iei.În ciuda tinereÈ›ii populaÈ›iei active, majoritatea este, din păcate, È™omer È™i există încă un procent din populaÅ£ia rezidentă care prezintă un nivel scăzut de alfabetizare. În anii 60, mulÈ›i locuitori ai regiunii au emigrat È™i È™i astăzi localnicii continuă să o facă. Este un procent semnificativ de elevi care nu au sprijin economic pentru a-È™i dezvolta nevoile educaÈ›ională È™i interes într-un grad dorit, deoarece atât mama, cât È™i tatăl sunt È™omeri È™i, pe de altă parte, mulÈ›i elevi provin din familii monoparentale sau familii în care părinÈ›ii nu au o analiză aprofundată educaÈ›ie È™i astfel copiii sunt expuÈ™i riscului de a abandona È™coala. De fapt, Portugalia este unul dintre Țările europene cu rata mai mare de părăsire timpurie a È™colii a tinerilor. În plus, există de asemenea, o demotivare tot mai mare a studenÈ›ilor din cauza crizei economice profunde È™i a tineretului ridicat ÅŸomaj. AEFH are o caracteristică multiculturală, cuprinzând studenÈ›i din alte țări, cum ar fi Marea Britanie, Ucraina, China, Brazilia, Canada, Ecuator etc. Acest fapt înseamnă în primul rând că studenÈ›ii de naÈ›ionalități È™i culturi diferite sunt invitaÈ›i să se înÈ›eleagă È™i să se ocupe unii cu alÈ›ii; sunt sensibilizaÈ›i cu privire la viaÈ›a lor viitoare pentru diversitatea culturilor, îmbogățindu-l pe parcursul cursuri È™i alte activități È™colare. Misiunea AEFH include, printre altele, realizarea unui nivel de înaltă calitate educaÈ›ie care pregăteÈ™te elevii pentru viață, facilitând urmărirea studiilor È™i inserarea în piaÈ›a muncii È™i în societate ca cetățeni activi È™i responsabili; dezvoltarea unei educatii bazat pe inovare, experimentare È™i utilizarea de noi metodologii È™i tehnologii; si încurajarea exercitării drepturilor È™i îndatoririlor de cetățenie în dialog È™i respect pentru ceilalÈ›i spirit democratic, pluralist, critic È™i creativ. AEFH apreciază È™i urmăreÈ™te două fundamentale aspecte; Educarea pentru cunoaÈ™tere È™i Educarea pentru cetățenie. Participarea AEFH la proiectele internaÈ›ionale vor promova incluziunea deplină a tuturor studenÈ›ilor, vor oferi È™anse egale È™i creÈ™terea realizării mai multor sinergii È™i interacÈ›iuni între învățarea formală, informală È™i non-formală È™i în timpul acestui proces creÈ™te potenÈ›ialul competenÈ›elor TIC.
Incirliova Genclik Kultur Sanat ve Gelisim Dernegi- Turcia
ONG-ul nostru a fost fondat să contribuie la îmbunătățirea politicilor de tineret, să ofere sprijin È™i solidaritate între tineri, pentru a încuraja spiritele antreprenoriale, pentru a-i ajuta să dobândească cunoÈ™tinÈ›e, aptitudini È™i competență, pentru a putea lucra în zone defavorizate din toată È›ara, A fost
înfiinÈ›ată cu scopul de a sprijini, proiecta È™i de a realiza studii menite să contribuie la armonie colectivă între tineri.
Obiectivele ONG-ului:
Pentru a informa È™i încuraja informarea despre antreprenoriat È™i a pregăti regional dezvoltare,folosim proiecte internaÈ›ionale È™i proiecte susÈ›inute de UE (Erasmus Plus), cu participarea de parteneri sau asociaÈ›i.
Sprijinirea proiectelor inovatoare este menită să reducă disparitățile în rezultatele învățării care afectează cursanÈ›ii din cei dezavantajaÈ›i mediu/cu mai puÈ›ine oportunități, inclusiv cursanÈ›i cu dizabilități. Organizam cursuri È™i ateliere cu tinerii din Ä°ncirliova , zona rurală a Aydn unde tinerii nu au oportunități de a lua parte la astfel de activități. Deoarece majoritatea organizaÈ›iei noastre sunt profesori, de asemenea, ajutăm cursurile tinerilor pentru a-i ajuta cu succesul educaÈ›ional în cooperare cu centrul de invatamant public al orasului.
Amicos – Asociación de familias de persoas con discapacidade psíquica das comarcas do barbanza e noia- Spania
AMICOS este o asociaÈ›ie non-profit al cărei scop este să ofere servicii È™i să sprijine oamenii cu dizabilități intelectuale, autism, paralizie, leziuni cerebrale È™i familiile acestora. Obiectivul este de a oferi acestor oameni posibilitatea de a-È™i dezvolta viaÈ›a de proiect ca cetățeni cu drepturi depline într-o societate corectă.
Principalul serviciile oferite de asociatie sunt: Interventie timpurie in copilarie: pentru copiii intre 0 si 6 ani de ani, implică terapii pentru copii (psihomotricitate, comunicativ etc.) È™i sprijin pentru familiile. Kinetoterapie pentru a le îmbunătăți mobilitatea. Învățământul formal (nivel primar) È™i pregătire profesională: avem È™coală pentru copii cu dizabilități intelectuale Servicii de angajare: consiliere de orientare în carieră Terapie ocupaÈ›ională: avem un centru în care implementăm pregătire profesională.
În calitate de organizaÈ›ie PARTENERÄ‚, dorim să aflăm mai multe despre educaÈ›ia sexuală a tinerilor cu dizabilități din țările partenere prin schimbarea bunelor noastre practici. Ca AMICOS, am făcut-o unele activități locale legate de subiect care sunt următoarele: Activități locale pentru utilizatori È™i familii. Am lucrat despre subiectele: -Abilități sociale în zona afectivă sexuală Afectiv-sexuală relatii -Comportamentul sexual -El sanatatea sexuala -Informarea familiilor -Cine forum, film vizionare Dezbateri/discursuri unde se discuta diferitele concepte de sexualitate -Educatie fara tabus. Lucrăm cu copii È™i tineri de 20 de ani È™i conducem o È™coală pt copii cu nevoi speciale din 2008. Avem experienţă în dezvoltarea adaptărilor pedagogice pt copiii cu dizabilități È™i personalul nostru au experiență în dezvoltarea de soluÈ›ii inovatoare pentru probleme specifice în legătură cu procesul de învățare È™i integrarea socială. ProfesioniÅŸtii din Centrul au dezvoltat o metodologie de participare a elevilor cu o abordare funcÈ›ională, concentrându-se pe un instrument pentru a face față dificultăților din viaÈ›a de zi cu zi.
BEAT THE TABOOS
2019-1-UK01-KA205-061327
In order to describe the Best Practice, please complete the table below. Please enter the answers in the column on the right. This column also includes additional, more detailed questions and explanations to particular categories of Practice and proposals for answers (e.g. in the question about the area of implementation), which are in italics.
“SEX MYTHS” | ||
SECTION A – IDENTIFICATION |
||
Name of the organization/Institution implementing practice |
ASOCIATIA WINDOW ROMANIA | |
Area of implementation | ||
SECTION B – DESCRIPTION | ||
Target group / Beneficiaries |
– Youth People with disabilities between 16 and 72 years old. -Different degrees of disability and different needs of support. |
|
The main objectives |
– Know myths and false beliefs about sexuality. – Know and work on concepts about sexuality. |
|
Experts/staff | – The teacher who carries out the activity must explain and carry out the different activities. He/she must motivate to increase the participation of the participants at all times. | |
The description of the practice |
This activity covers different parts: –1. Introduction: The young people were divided into 2 working groups of 5 people each Each was given a white sheet in which he defined the term sexuality in its meaning (writing or drawing), after which each team wrote / drew on another sheet the concept of sexuality in the sense of the group. The teacher offers the definition of sexuality: „Sexuality is a central aspect of the human being that is present throughout his life. Covers sex, gender identities and roles, sexual orientation, eroticism, pleasure, intimacy and reproduction. It is felt and expressed through thoughts, fantasies, desires, beliefs, attitudes, values, behaviors, practices, roles and relationships. While sexuality may include all of these dimensions, not all are always experienced or expressed. Sexuality is influenced by the interaction of biological, psychological, social, economic, political, cultural, ethical, legal, historical, religious and spiritual factors ”(WHO definition). By comparison, they obtained such similarities and differences on how each perceives sexuality, moments of intimacy and tenderness in the couple. 2. They watched 3 scenes about sexuality (tenderness, abuse and fulfillment of physiological need) – false myths and beliefs Then, in the 2 groups of 5 participants, they commented on their impressions and opinions 3. Each group expressed their beliefs about the 3 scenes presented by realizing the differences on sexual intercourse by taking true or false beliefs. |
|
Methodology/Didactic tools |
Didactic tools: 2 Groups work of 5 participants. |
|
Additional materials /Equipment needed |
|
|
EVALUATION OF PRACTICE | The activities will be evaluated through discussion groups, since these activities consist of each participant giving their opinion. | |
SECTION C – CONCLUCION | ||
Conclusion |
Although initially there was a restraint in expressing opinions and opinions on this subject, when they were trained and encouraged discussions at first to be free and unrestrained, thus leading to great moral and personal satisfaction, as well as very clarifying emotions and feelings. in terms of sexual intercourse, tenderness and intimacy in the couple. On the other hand, because it was a group work, there was a gradual increase in the feelings of belonging to the group, trust and empowerment of all participants.. |
|
Recommendation and guidelines |
We consider it important that discussions on sexuality take place primarily in the family, then extended to school (during leadership classes / educational projects / meetings with sex education specialists) as sexuality does not only involve sexual intercourse, penetration, but involves emotion, feelings, acceptance and last but not least love. Communication is essential, especially in the case of hearing impairments, a situation in which the message can be easily misinterpreted, when it is necessary to intervene with images, videos and other means of support, as well as the use of simple, clear and concrete. |
SEX MYTHS:
ANSWERS TO SEX MYTHS
BEAT THE TABOOS
2019-1-UK01-KA205-061327
In order to describe the Best Practice, please complete the table below. Please enter the answers in the column on the right. This column also includes additional, more detailed questions and explanations to particular categories of Practice and proposals for answers (e.g. in the question about the area of implementation), which are in italics.
SECTION A – IDENTIFICATION |
||
Name of the organization/Institution implementing practice |
ASOCIATIA WINDOW ROMANIA | |
Area of implementation | PUBLIC SPECIAL EDUCATION SCHOOL | |
SECTION B – DESCRIPTION | ||
Target group / Beneficiaries |
Target group:10 Youth students with disabilities between 14-18 years old Beneficiaries: Disabled people |
|
The main objectives |
Deaf people are a special category, as they are mostly from families with hearing parents who do not know sign language, which has the effect of effective communication, often having a negative impact on the development of sexual personality of young people and the creation an own, deviant perception regarding interpersonal relationships. Thus, it is imperative that school workers, from specific social backgrounds, be aware of their own body, of the unanimously accepted norms and social values. There are things that parents or youth workers can do together to help these children learn what public and private means. |
|
Experts/staff | Psychotherapist and youth volunteers that were formed in our association. | |
The description of the practice | ||
Methodology/Didactic tools |
The methodology adopted and the main theory behind if it is relevant. Question-answer and brainstorming techniques will be used during the activities Didactic tools. Study case that were discussed ( one who is lesbian, one who is gay , one is straight) |
|
Additional materials /Equipment needed |
|
|
EVALUATION OF PRACTICE |
Type of evaluation The evaluation will be done on the basis of a questionnaire that will include control questions from the initially applied questionnaire.. |
|
SECTION C – CONCLUCION | ||
Conclusion | After the evaluation, the young people are aware of what the public space means, the private space, what the intimate area means and gestures of tenderness and affection, they discovered that it is vital to communicate the feelings and feelings you feel and in critical moments to call for help. specialized (psychotherapist, psychologist, teacher, etc.) | |
Recommendation and guidelines |
Recommendation Large-scale application of the questionnaire, analysis of results and continuous improvement of methods and good practices in discussing issues related to sexuality and taboos with the help of the school counselor, psychologist and psychotherapist.. |