Erasmus Beat the Taboo - Proiect Window

BEAT THE TABOOS

Project No: 2019-1-UK01-KA205-061327

Increasing access for disabled persons to have appropriate, comprehensive and inclusive sexuality education.

TITLU PROIECT: BEAT THE TABOOS

Project No: 2019-1-UK01-KA205-061327

BEAT THE TABOOS este un proiect internaÈ›ional, în cooperare cu 7 parteneri, are ca scop creÈ™terea competenÈ›elor lucrătorilor / profesorilor ,atât teoretic cât È™i practic, în domeniul educaÈ›iei pentru sănătatea sexuală a tinerilor cu dizabilități.

Scopul general al acestui parteneriat este acela de a spori accesul adecvat pentru persoanele cu dizabilități, educație sexuală cuprinzătoare și incluzivă.

OBIECTIVE:

  • minimizarea problemelor tinerilor cu dizabilități în probleme sexuale
  • prevenirea problemele pe care le pot întâmpina tinerii cu dizabilități în domeniul dezvoltării sexuale
  • creÈ™terea incluziunii sociale È™i educaÈ›ionale a persoanelor cu dizabilități
  • să se dezvolte independent abilități de viață
  • dezvoltarea de comportamente mai acceptabile pentru a-È™i exprima sexualitatea, pentru a facilita abilități de comunicare È™i comportament exteriorizat în ceea ce priveÈ™te abuzurile sexuale din trecut pentru a rezolvaÈ›i această problemă
  • personal instruit pentru a sprijini persoanele cu dizabilități în conÈ™tientizarea È™i utilizarea drepturilor lor
  • creÈ™terea conÈ™tientizării drepturilor sexuale È™i de reproducere ale persoanelor cu dizabilități

PARTENERI:

  1. Shine ALOUD UK C.I.C- United Kingdom- Aplicant
  2. Agrupamento de Escolas Francisco de Holanda- Portugalia
  3. Incirliova Genclik Kultur Sanat ve Gelisim Dernegi- Turcia
  4. Amicos – Asociación de familias de persoas con discapacidade psíquica das comarcas do barbanza e noia- Spania
  5. Asociatia Window Romania

DESCRIERE PARTENERI

Shine ALOUD UK C.I.C- United Kingdom- Aplicant

Shine ALOUD UK ( SAUK) este o întreprindere socială de conÈ™tientizare a sănătății sexuale cu sediul în Londra. FoloseÈ™te mass-media creative È™i formarea condusă de colegi pentru a schimba percepÈ›iile È™i comportamentul tinerilor sub 25 de ani, pe lângă împuternicirea profesioniÈ™tilor, părinÈ›ilor È™i îngrijitorilor să înceapă È™i să menÈ›ină conversaÈ›ii È™i discuÈ›ii pozitive sexuale adecvate vârstei cu tinerii pentru a aborda subiecte sensibile.

SAUK se mândreÈ™te cu împuternicirea tinerilor sub 25 de ani să facă alegeri È™i decizii informate atunci când negociază sexualitatea. DeÈ™i educaÈ›ia sexuală în È™coli este acum obligatorie, va dura ceva timp pentru ca programa să devină normalizată È™i mai puÈ›in tabu, pe lângă includerea de noi subiecte care includ îngrijirea online, exploatarea sexuală a copiilor È™i pornografia. În prezent, dispoziÈ›iile de educaÈ›ie sexuală sunt de obicei furnizate de profesioniÈ™ti medicali sau de profesioniÈ™ti care sunt mult mai în vârstă È™i probabil că nu vor fi în contact cu tinerii, prin urmare nu reuÈ™esc să se implice È™i să construiască o relaÈ›ie bună cu tinerii, având educaÈ›ia sexuală redundantă. Tinerii apelează apoi la internet È™i la porno, ambele nefiltrate, ceea ce contribuie È™i mai mult la creÈ™terea statisticilor ITS, sarcinile neplanificate la adolescenÈ›i È™i creÈ™terea statisticilor privind violenÈ›a bazată pe gen în rândul adolescenÈ›ei din Londra. educaÈ›ia ca forță motrice a afacerii, analizând sexul È™i relaÈ›iile din perspectiva unui tânăr È™i folosind media creativă, interactivă ca vehicul pentru educarea, distracÈ›ia È™i împuternicirea tinerilor despre sex È™i relaÈ›ii.

Afacerea funcÈ›ionează ca o întreprindere socială. Misiunea noastră socială este de a educa, distra È™i împuternici tinerii să facă alegeri È™i decizii informate atunci când îÈ™i negociază sexualitatea. Afacerea are 5 piloni de activități care urmăresc să creeze o generaÈ›ie de oameni împuterniciÈ›i sexual È™i încrezători, ne concentrăm pe Peer Education, Formare profesională, Resurse, ConferinÈ›e È™i Dezvoltare internaÈ›ională.

Agrupamento de Escolas Francisco de Holanda (AEFH),Portugalia, înfiinÈ›at legal în 2013, este compus din un grup de patru È™coli, de la preÈ™colar până la învățământul secundar superior. În prezent, grupul are un total de 2728 de persoane, cu 2438 de studenÈ›i la diferite niveluri È™i cursuri cu vârste între 3 È™i 18 ani, incluzând, de asemenea, elevii cu nevoi educaÈ›ionale speciale. Mai exact, AEFH cuprinde nivelurile preprimar, primar È™i secundar È™i oferă cursuri profesionale, È™tiinÈ›e,cursuri de umaniste, economie È™i arte, precum È™i educaÈ›ie È™i formare a adulÈ›ilor. Această diversitate a ofertelor este reperul AEFH È™i combinat cu numărul semnificativ de studenÈ›i pune acest lucru instituÅ£ie într-o poziÅ£ie proeminentă în regiune. Toate cele patru È™coli sunt situate în raionul Braga, în Guimarães, care este un oraÈ™ al patrimoniului mondial, situat în Valea Ave cu o rată ridicată a populaÈ›iei.În ciuda tinereÈ›ii populaÈ›iei active, majoritatea este, din păcate, È™omer È™i există încă un procent din populaÅ£ia rezidentă care prezintă un nivel scăzut de alfabetizare. În anii 60, mulÈ›i locuitori ai regiunii au emigrat È™i È™i astăzi localnicii continuă să o facă. Este un procent semnificativ de elevi care nu au sprijin economic pentru a-È™i dezvolta nevoile educaÈ›ională È™i interes într-un grad dorit, deoarece atât mama, cât È™i tatăl sunt È™omeri È™i, pe de altă parte, mulÈ›i elevi provin din familii monoparentale sau familii în care părinÈ›ii nu au o analiză aprofundată educaÈ›ie È™i astfel copiii sunt expuÈ™i riscului de a abandona È™coala. De fapt, Portugalia este unul dintre Țările europene cu rata mai mare de părăsire timpurie a È™colii a tinerilor. În plus, există de asemenea, o demotivare tot mai mare a studenÈ›ilor din cauza crizei economice profunde È™i a tineretului ridicat ÅŸomaj. AEFH are o caracteristică multiculturală, cuprinzând studenÈ›i din alte țări, cum ar fi Marea Britanie, Ucraina, China, Brazilia, Canada, Ecuator etc. Acest fapt înseamnă în primul rând că studenÈ›ii de naÈ›ionalități È™i culturi diferite sunt invitaÈ›i să se înÈ›eleagă È™i să se ocupe unii cu alÈ›ii; sunt sensibilizaÈ›i cu privire la viaÈ›a lor viitoare pentru diversitatea culturilor, îmbogățindu-l pe parcursul cursuri È™i alte activități È™colare. Misiunea AEFH include, printre altele, realizarea unui nivel de înaltă calitate educaÈ›ie care pregăteÈ™te elevii pentru viață, facilitând urmărirea studiilor È™i inserarea în piaÈ›a muncii È™i în societate ca cetățeni activi È™i responsabili; dezvoltarea unei educatii bazat pe inovare, experimentare È™i utilizarea de noi metodologii È™i tehnologii; si încurajarea exercitării drepturilor È™i îndatoririlor de cetățenie în dialog È™i respect pentru ceilalÈ›i spirit democratic, pluralist, critic È™i creativ. AEFH apreciază È™i urmăreÈ™te două fundamentale aspecte; Educarea pentru cunoaÈ™tere È™i Educarea pentru cetățenie. Participarea AEFH la proiectele internaÈ›ionale vor promova incluziunea deplină a tuturor studenÈ›ilor, vor oferi È™anse egale È™i creÈ™terea realizării mai multor sinergii È™i interacÈ›iuni între învățarea formală, informală È™i non-formală È™i în timpul acestui proces creÈ™te potenÈ›ialul competenÈ›elor TIC.

Incirliova Genclik Kultur Sanat ve Gelisim Dernegi- Turcia

ONG-ul nostru a fost fondat să contribuie la îmbunătățirea politicilor de tineret, să ofere sprijin È™i solidaritate între tineri, pentru a încuraja spiritele antreprenoriale, pentru a-i ajuta să dobândească cunoÈ™tinÈ›e, aptitudini È™i competență, pentru a putea lucra în zone defavorizate din toată È›ara, A fost

înfiinÈ›ată cu scopul de a sprijini, proiecta È™i de a realiza studii menite să contribuie la armonie colectivă între tineri.

Obiectivele ONG-ului:

  • Să dezvolte sisteme care să poată fi incluse în procesele decizionale ale tuturor secÈ›iunilor societății, în special celor cu dizabilități, imigranÈ›i, comunități defavorizate
  • Să creeze activități care să permită tinerilor oamenii să dezvolte proiecte naÈ›ionale È™i internaÈ›ionale de responsabilitate socială pentru a rezolva problemele țării È™i să sprijine tinerii în proiectele lor
  • Să se pregătească È™i să participe la proiecte naÈ›ionale È™i internaÈ›ionale proiecte sociale pentru tineri È™i tineri defavorizaÈ›i (tineri cu probleme fizice sau dizabilități mintale din motive geografice sau de altă natură), pentru a realiza aceste proiecte cu tineri,
  • Să desfășoare activități internaÈ›ionale, să devină membru al asociaÈ›iilor sau organizaÈ›iilor din străinătate È™i să coopereze cu aceste organizaÈ›ii, să ajute sau să ofere participanÈ›ilor pentru a creÈ™te calitatea în educaÈ›ie, să ofere dialog cultural È™i să promoveze învățarea limbilor străine, să organizeze formare cursuri pentru programe educaÈ›ionale È™i să coopereze cu țările Uniunii Europene È™i altele țări

Pentru a informa È™i încuraja informarea despre antreprenoriat È™i a pregăti regional dezvoltare,folosim proiecte internaÈ›ionale È™i proiecte susÈ›inute de UE (Erasmus Plus), cu participarea de parteneri sau asociaÈ›i.

Sprijinirea proiectelor inovatoare este menită să reducă disparitățile în rezultatele învățării care afectează cursanÈ›ii din cei dezavantajaÈ›i mediu/cu mai puÈ›ine oportunități, inclusiv cursanÈ›i cu dizabilități. Organizam cursuri È™i ateliere cu tinerii din Ä°ncirliova , zona rurală a Aydn unde tinerii nu au oportunități de a lua parte la astfel de activități. Deoarece majoritatea organizaÈ›iei noastre sunt profesori, de asemenea, ajutăm cursurile tinerilor pentru a-i ajuta cu succesul educaÈ›ional în cooperare cu centrul de invatamant public al orasului.

Amicos – Asociación de familias de persoas con discapacidade psíquica das comarcas do barbanza e noia- Spania

AMICOS este o asociaÈ›ie non-profit al cărei scop este să ofere servicii È™i să sprijine oamenii cu dizabilități intelectuale, autism, paralizie, leziuni cerebrale È™i familiile acestora. Obiectivul este de a oferi acestor oameni posibilitatea de a-È™i dezvolta viaÈ›a de proiect ca cetățeni cu drepturi depline într-o societate corectă.

Principalul serviciile oferite de asociatie sunt: Interventie timpurie in copilarie: pentru copiii intre 0 si 6 ani de ani, implică terapii pentru copii (psihomotricitate, comunicativ etc.) È™i sprijin pentru familiile. Kinetoterapie pentru a le îmbunătăți mobilitatea. Învățământul formal (nivel primar) È™i pregătire profesională: avem È™coală pentru copii cu dizabilități intelectuale Servicii de angajare: consiliere de orientare în carieră Terapie ocupaÈ›ională: avem un centru în care implementăm pregătire profesională.

În calitate de organizaÈ›ie PARTENERÄ‚, dorim să aflăm mai multe despre educaÈ›ia sexuală a tinerilor cu dizabilități din țările partenere prin schimbarea bunelor noastre practici. Ca AMICOS, am făcut-o unele activități locale legate de subiect care sunt următoarele: Activități locale pentru utilizatori È™i familii. Am lucrat despre subiectele: -Abilități sociale în zona afectivă sexuală Afectiv-sexuală relatii -Comportamentul sexual -El sanatatea sexuala -Informarea familiilor -Cine forum, film vizionare Dezbateri/discursuri unde se discuta diferitele concepte de sexualitate -Educatie fara tabus. Lucrăm cu copii È™i tineri de 20 de ani È™i conducem o È™coală pt copii cu nevoi speciale din 2008. Avem experienţă în dezvoltarea adaptărilor pedagogice pt copiii cu dizabilități È™i personalul nostru au experiență în dezvoltarea de soluÈ›ii inovatoare pentru probleme specifice în legătură cu procesul de învățare È™i integrarea socială. ProfesioniÅŸtii din Centrul au dezvoltat o metodologie de participare a elevilor cu o abordare funcÈ›ională, concentrându-se pe un instrument pentru a face față dificultăților din viaÈ›a de zi cu zi.

BEAT THE TABOOS

2019-1-UK01-KA205-061327

In order to describe the Best Practice, please complete the table below. Please enter the answers in the column on the right. This column also includes additional, more detailed questions and explanations to particular categories of Practice and proposals for answers (e.g. in the question about the area of implementation), which are in italics.

“SEX MYTHS”

SECTION A – IDENTIFICATION

Name of the organization/Institution

implementing practice

ASOCIATIA WINDOW ROMANIA
Area of implementation
SECTION B – DESCRIPTION
Target group / Beneficiaries

– Youth People with disabilities between 16 and 72 years old.

-Different degrees of disability and different needs of support.

The main objectives

– Know myths and false beliefs about sexuality.

– Know and work on concepts about sexuality.

Experts/staff – The teacher who carries out the activity must explain and carry out the different activities. He/she must motivate to increase the participation of the participants at all times.
The description of the practice

This activity covers different parts:

1. Introduction:

The young people were divided into 2 working groups of 5 people each

 Each was given a white sheet in which he defined the term sexuality in its meaning (writing or drawing), after which each team wrote / drew on another sheet the concept of sexuality in the sense of the group.

The teacher offers the definition of sexuality:

„Sexuality is a central aspect of the human being that is present throughout his life. Covers sex, gender identities and roles, sexual orientation, eroticism, pleasure, intimacy and reproduction. It is felt and expressed through thoughts, fantasies, desires, beliefs, attitudes, values, behaviors, practices, roles and relationships. While sexuality may include all of these dimensions, not all are always experienced or expressed. Sexuality is influenced by the interaction of biological, psychological, social, economic, political, cultural, ethical, legal, historical, religious and spiritual factors ”(WHO definition).

By comparison, they obtained such similarities and differences on how each perceives sexuality, moments of intimacy and tenderness in the couple.

2. They watched 3 scenes about sexuality (tenderness, abuse and fulfillment of physiological need) – false myths and beliefs

 Then, in the 2 groups of 5 participants, they commented on their impressions and opinions

3. Each group expressed their beliefs about the 3 scenes presented by realizing the differences on sexual intercourse by taking true or false beliefs.

Methodology/Didactic tools

Didactic tools:

2 Groups work of 5 participants.

Additional materials /Equipment needed
  • Interactive screen / computer / tablet with internet.
  • Pictures;
  • Video
EVALUATION OF PRACTICE The activities will be evaluated through discussion groups, since these activities consist of each participant giving their opinion.
SECTION C – CONCLUCION
Conclusion

Although initially there was a restraint in expressing opinions and opinions on this subject, when they were trained and encouraged discussions at first to be free and unrestrained, thus leading to great moral and personal satisfaction, as well as very clarifying emotions and feelings. in terms of sexual intercourse, tenderness and intimacy in the couple.

On the other hand, because it was a group work, there was a gradual increase in the feelings of belonging to the group, trust and empowerment of all participants..

Recommendation and guidelines

We consider it important that discussions on sexuality take place primarily in the family, then extended to school (during leadership classes / educational projects / meetings with sex education specialists) as sexuality does not only involve sexual intercourse, penetration, but involves emotion, feelings, acceptance and last but not least love.

Communication is essential, especially in the case of hearing impairments, a situation in which the message can be easily misinterpreted, when it is necessary to intervene with images, videos and other means of support, as well as the use of simple, clear and concrete.

SEX MYTHS:

  1. Women do not get pregnant in their first sexual relationship.
  2. A woman cannot get pregnant if she has only had one period.
  3. A man is more mature if he has sex with his partner.
  4. Alcohol increases sexual capacity.
  5. Having sex standing up does not get pregnant.
  6. Most teens have sex.
  7. Sexual games with genital contact, without penetration, just „outside”, they do not get pregnant.
  8. If sexual intercourse is not very frequent (few times), there is no danger of pregnancy.
  9. If adolescents have irregular periods, they are not at risk of pregnancy.

ANSWERS TO SEX MYTHS

  1. Women can get pregnant in the first or any relationship sexual, even if it is only one.
  2. A woman can get pregnant even before having her first menstruation if you have sexual intercourse in the first fertile period or first ovulation of your life, which always occurs before the first menstruation. The male is fertile from his first ejaculation.
  3. A person is more mature if he faces his sexuality responsibly and respect. A man is not more virile if he has more sex.
  4. Drinking alcohol decreases sexual capacity It does not increase it. The alcohol disinhibits people which does not mean that it makes them more capable sexually. It is more in conditions of ingestion of alcohol are committed physical and sexual violence that would not occur in a normal state.
  5. The only ways to prevent pregnancy is sexual abstinence or use of a safe and well-used contraceptive prescribed by a professional trained.
  6. According to the information in our country, the majority of adolescents minors under 18 have not initiated sexual intercourse. Surveys from INJUV.
  7. If there is contact of the genitals, a pregnancy can occur due to impregnation, if ejaculation occurs on the external genitalia, even if there is no penetration of the penis into the vagina.
  8. Women can get pregnant in the first or any relationship sexual, even if it is only one.
  9. A woman can get pregnant even before having her first menstruation if you have sexual intercourse in the first fertile period or first ovulation of your life, which always occurs before the first menstruation.

BEAT THE TABOOS

2019-1-UK01-KA205-061327

In order to describe the Best Practice, please complete the table below. Please enter the answers in the column on the right. This column also includes additional, more detailed questions and explanations to particular categories of Practice and proposals for answers (e.g. in the question about the area of implementation), which are in italics.

SECTION A – IDENTIFICATION

Name of the organization/Institution

implementing practice

ASOCIATIA WINDOW ROMANIA
Area of implementation PUBLIC SPECIAL EDUCATION SCHOOL
SECTION B – DESCRIPTION
Target group / Beneficiaries

Target group:10 Youth students with disabilities between 14-18 years old

Beneficiaries: Disabled people

The main objectives

Deaf people are a special category, as they are mostly from families with hearing parents who do not know sign language, which has the effect of effective communication, often having a negative impact on the development of sexual personality of young people and the creation an own, deviant perception regarding interpersonal relationships. Thus, it is imperative that school workers, from specific social backgrounds, be aware of their own body, of the unanimously accepted norms and social values.

There are things that parents or youth workers can do together to help these children learn what public and private means.

Experts/staff Psychotherapist and youth volunteers that were formed in our association.
The description of the practice
Methodology/Didactic tools

The methodology adopted and the main theory behind if it is relevant.

Question-answer and brainstorming techniques will be used during the activities

Didactic tools.

Study case that were discussed ( one who is lesbian, one who is gay , one is straight)

Additional materials /Equipment needed
  • Publications
  • Pictures
EVALUATION OF PRACTICE

Type of evaluation

The evaluation will be done on the basis of a questionnaire that will include control questions from the initially applied questionnaire..

SECTION C – CONCLUCION
Conclusion After the evaluation, the young people are aware of what the public space means, the private space, what the intimate area means and gestures of tenderness and affection, they discovered that it is vital to communicate the feelings and feelings you feel and in critical moments to call for help. specialized (psychotherapist, psychologist, teacher, etc.)
Recommendation and guidelines

Recommendation

 Large-scale application of the questionnaire, analysis of results and continuous improvement of methods and good practices in discussing issues related to sexuality and taboos with the help of the school counselor, psychologist and psychotherapist..